sobota, września 13, 2014

Jesiennie w kuchni

Zapewne już wiecie, że mam bzika na punkcie wypieków oraz poszukiwania coraz to nowych przepisów.
Niedawno odkryłam nowy blog z interesującymi przepisami.
Dzisiaj podam Wam przepis na pyszne ciasto rabarbarowe. Ostatnio jadłam takie wieeeeele lat temu i stale chodziło mi po głowie żeby w końcu samej takie zrobić ale wiecznie nie było ku temu okazji. Aż do teraz...


SKŁADNIKI:
* 300 g mąki pszennej
* 200 g cukru
* 3 łyżki cukru brązowego
* 200 g miękkiego masła
* 1 budyń waniliowy
* 4 jajka
* 3 łyżki mleka
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 500 g rabarbaru


Masło należy utrzeć z cukrem a następnie dodać mleko i jajka. Chwilę miksować. 
Mąkę zmieszać z budyniem i proszkiem do pieczenia po czym dodać te składniki do masy.
Miksujemy ciasto dopóki składniki się  nie połączą (ciasto będzie gęste). 




Do wysmarowanej i oprószonej bułką tartą blachy przekładamy ciasto i bardzo obficie posypujemy pokrojonym rabarbarem tak, aby całkowicie zakryć ciasto.
Następnie posypujemy rabarbar brązowym cukrem (może być i zwykły) i wkładamy do piekarnika.
Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok. 60 min.





  
A tak wygląda upieczone i wyjęte prosto z pieca ciasto...





Ciasto można podawać z kremem waniliowym lub bitą śmietaną. 




Ciasto - niebo w gębie - grzechem byłoby nie spróbować go. Zerknijcie tylko sami...


A na dowód tego, że piszę prawdę pokazuję Wam co pozostało po cieście...


Zdjęcia mówią same za siebie. Mało tego. Ci, którzy jedli ciasto prosili o przepis. 
Inspirację na ciasto zaczerpnęłam z bloga Kasi.
A czy Wy macie swój własny przepis na ciasto rabarbarowe?
Ktoś po dzisiejszym poście wypróbuje ten przepis?
Miłej soboty.
Buziaki :*

6 komentarzy:

  1. a ja uwielbiam rabarbarowy kompot i naleśniki z rabarbarem :D polecam, warto :) są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że jeszcze nie próbowałam... No to mi narobiłaś smaka... A o rabarbar już ciężko... Nie pozostaje nic innego jak czekać do przyszłego roku. :)

      Usuń
  2. W kuchni mam dwie lewe ręce, ale z tym przepisem i tyloma zdjęciami to sobie poradzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest naprawdę proste i mega pyszne. Szkoda, że sezon na rabarbar już się skończył. Ale przepis i tak warto dodać do ulubionych. :)

      Usuń
  3. Ciasta z rabarbarem jeszcze nie jadłam:) Ale to wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci się Renia przyznać, że obawiałam się troszku bo rabarbar i ciasto jakoś tak mi nie pasowało. ;)
      Ale warto było. :)

      Usuń

Dziękuję Ci za zatrzymanie się na moim blogu i przeczytanie posta.
Będę wdzięczna za pozostawiony przez Ciebie komentarz.
Jeśli masz jakieś sugestie z chęcią je poznam.

Drukuj

Copyright © 2016 Malowana słońcem , Blogger