sobota, października 04, 2014

Ciasto w 5 minut...

O tym "cieście" słyszałam już dawno temu. Ale podchodziłam do niego trochu sceptycznie. No bo jakie ciasto można upiec w 5 minut. No nawet na zakalec to zdecydowanie za mało.
Ale jak to w  życiu bywa - wszystko ma swój czas na realizację.
Podobnie było u tutaj.
Zobaczcie co też otrzymałam po tych 5 minutach...

Na ciasto z mikrofalówki natknęłam się na blogu blog-babeczka. Polecam. Kopalnia przepisów, które aż się proszą aby je wypróbować.

A że mnie nie trzeba prosić dwa razy... :D
Wypróbowałam murzynka.
A potrzebujecie do niego:

SKŁADNIKI:
* 3 łyżki mąki
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 3 łyżki cukru
* 3 łyżki mleka
* 3 łyżki oleju
* 1 jajko
* 3 łyżki kakao

Jajko roztrzepać w miseczce. Dodać mleko i olej i wymieszać wszystko. 
Cukier, proszek, mąkę i kakao wymieszać i dodać do składników mokrych (do miseczki).
Ciasto musi być dobrze wymieszane.
Włożyć miseczkę z ciastem do mikrofalówki (na największą temperaturę).
Kiedy ciasto urośnie, należy je przez chwilę pozostawić w mikrofalówce.
Po wyjęciu można posypać cukrem pudrem i tak podawać.
Jest całkiem dobre.
No i fantastyczna sprawa dla niezapowiedzianych gości, kiedy nie mamy czym ich poczęstować.
Znikamy na chwilę aby zaparzyć kawę a wracamy do nich z kawą i ciastem, które ich z pewnością oczaruje.
Co sądzicie o takich "wypiekach"?
Pozdrawiam i życzę smacznego testowania.





Niestety nie zrobiłam zdjęć z samego przygotowania ciasteczka.
Ale jest ono na tyle proste, że z pewnością sobie poradzicie. :)

P.S.
Ciasto "wykipiało" w trakcie pieczenia i stąd te "zacieki".
Po prostu za dużo wlałam ciasta to miseczki. :)

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dobry przepis, kiedy nagle dopada głód na coś słodkiego a w pobliżu nie ma nic. ;)

      Usuń
  2. Ja dziś podobnie, bo piekłam mufinki czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widzę - króluje czekolada... :D
      Z jakiego przepisu korzystałaś?
      Uwielbiam muffinki. Też szybkie w przygotowaniu no i są pyszne... :)

      Usuń
  3. Idealne, dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam :)
    blog świetny, już zapisuję przepisy do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że Ci się podoba. :)
      Pozdrawiam Cię. :)

      Usuń
  4. Super pomysł, szczególnie dla takiego łasucha jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nas więcej. :D To dobrze. ;) Zawsze można się wymienić doświadczeniami. :)

      Usuń
  5. Ciekawy przepis. A ile trzeba je piec w tej mikrofali??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie te 5 minut właśnie. Ale... To zależy jak masz ustawione mikro. Jak już widzisz, że rośnie i nabiera kolorków to możesz sprawdzić patyczkiem, czy jest w środku gotowe. Ja trzymałam mniej. Jakieś 3 minutki. Ale to zależy od ustawień. :)
      Z pewnością będziesz wiedziała, że to już. :)

      Usuń

Dziękuję Ci za zatrzymanie się na moim blogu i przeczytanie posta.
Będę wdzięczna za pozostawiony przez Ciebie komentarz.
Jeśli masz jakieś sugestie z chęcią je poznam.

Drukuj

Copyright © 2016 Malowana słońcem , Blogger