poniedziałek, lipca 27, 2015

Kokosy we włosach?

Wyobraź sobie piękną, zieloną, niemal bezludną wyspę...
Żar leje się z nieba a Ty co chwilę korzystasz z dobrodziejstwa oceanu. Pływasz w nim niczym ryba...
Wokół Ciebie tylko woda, plaża a w głębi wyspy bujna zielona roślinność. Gdzie nie spojrzeć tam przeogromne palmy z dorodnymi kokosami...
Czy w swojej wyobraźni potrafisz znaleźć się w tym wspaniałym miejscu? Czy już czujesz zapach tych wspaniałych, ogromnych kokosów?



Pachnieć kokosami i egzotyką?

Któż by nie chciał poczuć się przez chwilę tak jak we wprowadzeniu do postu...
Taką "możliwość" daje nam, znana już chyba większości z nas, firma batiste.
Od pewnego czasu krążą na rynku ich kosmetyki o nazwie suchy szampon do włosów. Opcji do wyboru jest kilka. Ale ja dzisiaj się skupię na szamponie tropical, który ma pachnieć tropikami, kokosem...

Głównym zadaniem takich suchych szamponów jest odświeżenie fryzury, kiedy nie mamy czasu na umycie włosów a zależy nam aby nie straszyć tłustymi kluchami. Poza tym szampon ma za zadanie nadanie włosom objętości i pozbawienia ich sebum.

Produkt kupiłam z... ciekawości. Zawsze sceptycznie podchodziłam do tego typu produktów i wyznawałam zasadę, że lepiej umyć włosy. Ale z wiekiem (?) punkt widzenia widocznie się zmienia. ;)
Nie zawsze jest czas na umycie. Nigdy nie doprowadzam włosów do takiego stanu, że kluchy się tworzą ale jeśli nie umyję włosów trzy dni to zaczynają się delikatnie przetłuszczać od spodu. Nie jest to jakoś szczególnie widoczne ale źle się z tym czuję. Kiedy używałam szamponu problem znikał.
Kupiłam wersję 50 ml. Wersja tropical ma design w barwach zielonej i żółtej.
Ma on niezwykle intensywny zapach kokosu, który utrzymuje się przez wiele godzin. Jeśli ktoś nie lubi tego zapachu to może być podrażniony. Ja co prawda lubię ale czasem mnie drażniło, że zapach jest tak odczuwalny.
Kolorowa buteleczka jest zaopatrzona w atomizer.
Szampon, wcześniej wstrząśnięty,  należy rozpryskiwać z odległości około 30 cm aby ładnie się rozpryskał na większej powierzchni a nie na tylko jej małym fragmencie.
Po rozpryskaniu zamienia się w biały pył. Należy wówczas wmasować go we włosy kulistymi ruchami.
Następnie włosy zaczesać i ot cała filozofia. :)
Ważne aby spryskać włosy z odpowiedniej odległości inaczej szampon narobi więcej szkód niż pożytku.
Niektórzy narzekają, że szampon brudzi ubrania. U siebie nic takiego nie zauważyłam więc nie mogę tego potwierdzić.

Wersja tropical nosi w sobie nuty kokosa, melona, banana, brzoskwini i wanilii. Jednak najmocniej wyczuwalny jest kokos.

Cena za 200 ml to około 12 - 15 zł.














Co o szamponie mówi sam producent?

Suchy szampon nie zastępuje całkowicie wody i szamponu. Można go stosować w awaryjnych sytuacjach (...). Stosowany między myciami, pozwala wydłużyć okres świeżości włosów.

Jego główny składnik to bardzo drobny proszek, pochłaniający sebum (skrobia ryżowa). (...)
Skrobia ryżowa jest drobniejsza, dzięki temu Batiste nie pozostawia białych śladów i nie trzeba go wyczesywać.

Plusy:
+ nie podrażnia
+ nie uczula
+ odświeża wygląd włosów
+ absorbuje sebum
+ piękny zapach (który też jest minusem z uwagi na intensywność)
+ ładny design
+ możliwość wyboru pojemności (50 lub 200 ml)
+ dodaje objętości włosom 
+ cena
+ duży wybór rodzajów szamponu (w tym nawet dla brunetek)
+ nie zawiera parabenów, silikonów i SLS
+ nie skleja włosów
+ nie osiada na włosach (o ile dobrze go użyjemy)
+ wydajność (o ile zaopatrzymy się w większą wersję)
+ zapach

Minusy:
włosy tracą połysk i stają się matowe
- zapach dla niektórych może być zbyt intensywny
- nieumiejętne rozpylenie może pozostawić biały osad
- przy psikaniu resztki mogą opadać na podłogę

Ocena: 4,5 / 5

Miałyście ten szampon?
Jakie są Wasze odczucia?

12 komentarzy:

  1. Dla mnie trochę za mocny ten zapach, wolę wiśniowy albo orientalny - wbrew pozorom nie męczy mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie używam tych suchych szamponów, choć zaciekawiłaś mnie zapachem.

    Lush miał kiedyś kokosowy dezodorant, który lubiłam i niektórzy podobno używali go jako suchego szamponu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam mieszane uczucia do suchych szamponów, ale czasem przydają się w wyjątkowych sytuacjach ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za zatrzymanie się na moim blogu i przeczytanie posta.
Będę wdzięczna za pozostawiony przez Ciebie komentarz.
Jeśli masz jakieś sugestie z chęcią je poznam.

Drukuj

Copyright © 2016 Malowana słońcem , Blogger