niedziela, listopada 06, 2016

Pachnąco i smacznie, czyli ciasto idealne do niedzielnej kawy

Uwielbia wszelkie słodycze. Lubię piec. Oczywiście jeśli mam natchnienie. :)
Najbardziej lubię ciasta owocowe i takie, które szybko się robi. Na jedno z takich szybciutkich wypieków możecie znaleźć przepis TUTAJ. Polecam bo ciasto jest mega szybkie w wykonaniu i jeszcze nie spotkałam się z negatywną opinią na jego temat.
Ale dzisiaj będzie nieco inny przepis. Tym razem z jabłkami...



Na przepis natknęłam się na jednym z moich ulubionych blogów. Prowadzi go Gosia a blog to Moje Kuchenne Rewelacje. Kopalnia wiedzy i rewelacyjnych przepisów. Polecam. :)


Na jabłecznik potrzebujemy:

* 1 kg jabłek
* 1,5 szklanki mąki
* 1,5 szklanki cukru (ja zmniejszam do jednej bo inaczej ciasto jest naprawdę słodkie)
* 4 jajka
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* skórka otarta z jednej cytryny
* cynamon
* masło i bułka tarta do tortownicy
* cukier puder do posypania

Jajka ucieramy z cukrem. Dodajemy skórkę z cytryny. Mieszamy. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie łączymy składniki.
Jabłka obieramy i kroimy w plasterki.
Na posmarowaną i obsypaną bułką tartą tortownicę wylewamy 1/3 ciasta. Układamy część jabłek i posypujemy cynamonem. Zalewamy resztą ciasta. Na górze układam kilka pokrojonych w kawałki jabłek. Nie za dużo ale na tyle aby zakryły formę. Delikatnie wciskam je w środek aby nie były w całości "na wierzchu".
Wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika. Pieczemy ok. 55 min z termoobiegiem.
Oczywiście ciasta doglądamy i sprawdzamy patyczkiem czy już gotowe. :)

Można posypać cukrem pudrem.

Ciasto jest naprawdę smaczne. A w trakcie jego pieczenia w całym domu unosi się nieziemski smak pieczonego jabłkowego ciasta. Polecam. Jest bardzo lekkie i dosłownie rozpuszcza się w buzi. Pychotka.

Ciasto ma jednak mały minus. Szybko znika z talerza. Wczoraj piekłam a dzisiaj już prawie go nie ma. Zostało w bestialski sposób zjedzone jeszcze ciepłe. :D



Lubicie takie ciasta?
Bo ja uwielbiam. Proste, smaczne i pachnące. To jest to. :)

10 komentarzy:

Dziękuję Ci za zatrzymanie się na moim blogu i przeczytanie posta.
Będę wdzięczna za pozostawiony przez Ciebie komentarz.
Jeśli masz jakieś sugestie z chęcią je poznam.

Drukuj

Copyright © 2016 Malowana słońcem , Blogger